note 4 uoalllsss

hye!aku dylla yang bajek sweet!

Saturday, December 8, 2012

aku makhluk kecil~

bila berkata tentang rezeki,jodoh,maut,dugaan semua itu adalah kehendak ALLAH,siapa lah kita nak mempersoalkan semua benda yang bakal berlaku.kita takde hak.tapi yang pasti. USAHA je dapat menyenangkan hati manusia.aku.aku.aku tidak layak untuk bersedih apa perjalanan hidup aku yang telah ditetapkan oleh-NYA,tapi aku tak mampu nak menghindarkan segala resah yang terbuku di hati kecil aku ni.siapa lah aku.hanya makhluk kecil.tapi aku masih mempertahankan amarah supaya aku tidak hilang pertimbangan.supaya aku tak menghina diri ni,padahal,Tuhan yang menjadikan manusia kan ini supaya belajar dari dugaan hidup.tapi!aku tak boleh.tolong..!

twitter.facebook.facebook adalah ruang untuk mereka meluahkan ape yang meraka rasa.tapi mungkin tak semua benda akan merungkai penyelesaian melalui facebook.mungkin kita boleh kongsikan segala kesenangan kite.segala kurniaan yang tuhan bagi kat kau bertimpa-timpa,tapi tak ke kau pikir?kau akan menyecewakan hati manusia yang lain.mungkin aku salah tafsir.tapi banyak juga orang mempersoalkan pasal isi kandung "update status".aku pon takkan terlepas dari kesilapan.mungkin itu rezeki kau.aku tak layak untuk kongsi ape yang telah kau usaha kan.boleh kah aku mengelarkan diri sebagai "unlucky person?".perlu lah aku beristighfar berjuta kali.kerana aku adalah seorang yang bertuah dari segi yang lain.berdosa nya aku pada NYA.alhamdulillah.bila setiap kali terjadi bende yang same.aku akan sentiasa berfikir dan berpikir dan berpikir.bagaimana kah aku ingin menjadi macam meraka.

aku sangat inginkan keselesaan kehidupan pada hari yang akan datang kelak.kerana.keselesaan adalah lebih berkat dari kekayaan.sebagaimana kekayaan adalah medium penting di kala dunia serba moden.mungkin aku yang akan berkata-kata di dalam hati berkenaan hal ini.mungkin manusia-manusia yang lain tidak.kerana mereka sangat-sangat luck.sangat cemburu di lubuk hati ini~


No comments: