note 4 uoalllsss

hye!aku dylla yang bajek sweet!

Saturday, July 9, 2011

kenapa tak update dah?

giler lame aku tak update blog..bukan ape..sebab nye,sebulan yang lalu,aku keje 30 ari tanpe henti(kalo gaji best,eklas gak..)seyes penat..aku keje kat kedai baju je..tapi company tu wat DONNO je kat kebajikan pekerje..sekarang ni aku tengok,pekerje sume nye datang dan pergi begitu saje...memang pekerje ramai,tapi kalo setakat budak2 sekolah yang TAK MAHU sekolah dah,tengok lah bape hari dia nak go kat kedai tu..cam kes aku ni,tak tahu lah nape dia suke sangat nak anta aku kat outlet lagi satu(pekan klang)..pa de hal kan,"kate nye" kat klang gaji nye (rm20 per/day) bersamaan RM7rat...tapi gaji aku yang basic RM6rat ni pon,bile g klang patotnye kire gaji lain lah kan?tapi still same...memang tak adil...seyes kat klang lagi penat dan susah..sebab kite lah cashier,kite lah salesgirl,kite lah kuli,kite lah bos..hahaha...kadang2 sorang2 je aku dok menangut kat sane...

kalo kat cawangan aku tu,kerje aku senang je,just dok lua jage barang dan ekot2 customer..nak rehat pon senang...cume,kat HQ ni kedai nye besar sket lah..pagi2 dah kene angkat sane sini..tu je..actually keje aku ni buley dikatekan bes,tapi ade lah sebab tertentu...yelah,macam2 hal bile keje ni..tu name nye pengalaman...tu la,lepas ni,kalo korang pon nak keje,carik keje yang buley CUTI+gaji ekot jam...oke?tata.,.aku out dulu ni...

No comments: